Portale parentingowe – dlaczego to dobre miejsce na reklamę?

Portale parentingowe – dlaczego to dobre miejsce na reklamę?
Rosnąca popularność portali parentingowych sprawiła, że są coraz chętniej wykorzystywane w strategiach reklamowych marek. Serwisy dotyczące rodzicielstwa wykazują duży potencjał reklamowy, co przyciąga marketerów lokujących budżety. Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na promocję w serwisach parentingowych?
Jakie są zalety portali parentingowych?
Parenting, inaczej rodzicielstwo, to termin związany z relacjami i czynnościami rodzicielskimi. Portale parentingowe są świetnym źródłem informacji dla obecnych i przyszłych rodziców. Serwisy parentingowe dają szerokie pole do wymiany doświadczeń, inspiracji oraz rekomendacji produktów. Treści mogą dotyczyć porad związanych z wychowywaniem dzieci, pomysłów na wspólne zabawy, a nawet szczere opisy błędów wychowawczych. W artykułach można znaleźć gotowe rozwiązania różnych dylematów rodziców – począwszy od wyboru wózka, po model żywienia dziecka. Wśród twórców treści nie brakuje specjalistów z różnych dziedzin – dietetyków, fizjoterapeutów czy psychologów dziecięcych. W jednym miejscu rodzice mogą znaleźć kompleksowe porady dotyczące wychowywania dzieci.
W świecie parentingu zdecydowaną większość odbiorców stanowią kobiety o różnych profilach demograficznych, behawioralnych czy psychograficznych. Treści są również dedykowane ojcom na urlopie ojcowskim czy młodym małżeństwom planującym potomstwo. Szeroka grupa docelowa stwarza możliwość skutecznej promocji oraz precyzyjnego dotarcia do odbiorców. Głównie jednak matki są niezwykle zaangażowaną grupą docelową, która posiada sprecyzowane oczekiwania względem treści. Popularność parentingu można tłumaczyć naturalnymi potrzebami pewnych grup odbiorców. Wychowywanie dzieci jest niezwykle istotnym procesem, stawiającym przed rodzicami wiele pytań. Nic dziwnego, że wiele osób chce pozyskać jak najwięcej informacji i porad dotyczących rodzicielstwa.
Dla kogo portale parentingowe są dobrym miejscem dystrybucji treści i reklam?
Portale parentingowe działają w szerokim spektrum tematów związanych z rodzicielstwem – począwszy od planowania ciąży, opieki nad niemowlęciem, po kwestie związane z wychowywaniem dziecka. Przyszłe lub obecne mamy oraz osoby zainteresowane tematami związanymi z rozwojem dziecka to najbardziej pożądane grupy docelowe dla wielu marek. Treści publikowane na tematycznych i specjalistycznych serwisach budzą duże zaufanie wśród odbiorców. Współpraca z rzetelnym portalem parentingowym może okazać się więc mostem prowadzącym markę wprost do sprecyzowanej grupy docelowej.
Należy jednak pamiętać, że nie każdy serwis będzie odpowiednim wyborem. Istnieją zarówno niszowe portale, obracające się w danej tematyce, jak i strony ze zróżnicowanymi treściami. Przykładowo marka, która chce zareklamować produkt spożywczy, może wybrać portal poruszający kwestie żywienia dzieci czy opracowywania przepisów na różne dania. Natomiast producent suplementów wspomagających odchudzanie powinien zweryfikować, czy treści dotyczą również kwestii odzyskania formy po porodzie. Portale parentingowe dają duże pole manewru dla reklamodawców. Rozmaite modele współpracy i formaty treści otwierają przed markami ciekawe perspektywy promocji produktów i usług.
Czym się kierować przy wyborze portalu parentingowego?
Portale parentingowe poruszają bardzo szeroki zakres tematów, dlatego należy zweryfikować, kim są aktywni odbiorcy i czy społeczność serwisu to faktycznie pożądana grupa docelowa. Przed wyborem strony należy również zweryfikować, jakie produkty lub usługi były promowane w przeszłości oraz przyjrzeć się obecnym współpracom. Jeżeli marka chce promować swoje produkty na blogu parentingowym, powinna zwrócić uwagę, czy kampania nie będzie stała w sprzeczności z wcześniejszymi działaniami na stronie. Przykładowo, jeżeli influencer reklamował niezdrowe przekąski, nie będzie dobrym kandydatem na ambasadora marki promującej zdrowy styl życia.
Dobór serwisu parentingowego powinien być poprzedzony zdefiniowaniem celów, które chce osiągnąć reklamodawca. Następnie przychodzi czas na dokonanie researchu wśród portali, które będą w stanie ten cel zrealizować. W tym przypadku naczelną zasadą jest znalezienie punktów stycznych z filozofią marki i wyznawanymi wartościami. Treści publikowane na serwisach muszą pasować do danej kampanii, by odbiorcy rzeczywiście zainteresowali się produktami, usługami czy promowaną na portalu parentingowym marką. Ranking oraz potencjał danych witryn można znaleźć w Mediapanelu, czyli źródle informacji dotyczącym zasięgu i oglądalności stron internetowych.
Miejsce to nie wszystko – o czym jeszcze pamiętać, publikując artykuł?
Publikowany content jest wizytówką zarówno serwisu, jak i marki. Przygotowując artykuł do publikacji, podstawą jest wybór ciekawego tematu, który zainteresuje grupę docelową. Treść powinna być merytoryczna oraz odpowiadać na potrzeby odbiorców. Warto dowiedzieć się, jakie tematy cieszyły się w ostatnim czasie największą popularnością oraz jakie zagadnienia są obecnie na topie. Warto pamiętać, że odbiorcy poszukują konkretnych informacji, porad i odpowiedzi na nurtujące pytania. Artykuł powinien być klarowny, wysokiej jakości oraz spójny z charakterem serwisu. Promując dany produkt lub usługę, należy stosować język korzyści, nienachalnie zachęcając do zapoznania się z ofertą marki.
Publikując artykuł, należy również zadbać o jego promocję na stronie wydawcy. Jednym ze sposobów na zwiększenie zasięgu reklamy w sieci jest skorzystanie z narzędzia NextClick, które umożliwia emisję kampanii w rekomendowanych portalach tematycznych. Artykuły lub inne formaty reklamowe emitowane są w serwisach o tematyce zbliżonej z treścią reklamy. NextClick daje duże możliwości targetowania i retargetowania reklam oraz mierzenia konwersji pojedynczych kreacji lub całej kampanii.
Parenting jest jednym z najpopularniejszych zakresów tematycznych w przestrzeni internetowej. Tworząc interesujący content na serwisy parentingowe, reklamodawcy mogą nie tylko dostarczać cenną wiedzę osobom zainteresowanym tematem rodzicielstwa, lecz także idealnie wkomponować przekaz reklamowy dopasowany kontekstowo do tematyki.