Twórz podcasty i podkręć swój content marketing!

Twórz podcasty i podkręć swój content marketing!

Tworzenie artykułów blogowych, treści sponsorowanych czy artykułów SEO to działania marketingowe, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. Jednak content marketing ma różne oblicza, które przybierają nie tylko formę pisaną. Jednym z nich są podcasty – dlaczego warto je tworzyć i jakie korzyści mogą przynieść firmie?

Podcast elementem content marketingu

Odbiorcy są zmęczeni nachalnym przekazem reklamowym, z którym spotykają się codziennie w internecie. Dlatego dobra strategia content marketingowa ma na celu coś innego, niż zarzucanie użytkowników treściami. Podstawą jest budowanie z konsumentami długotrwałych relacji opartych na zaufaniu. Za działaniami reklamowymi powinna również iść wartość, a odbiorcy muszą czerpać korzyści na każdym punkcie styku z marką. Takie możliwości dają podcasty, czyli internetowe audycje w formie audio lub wideo. Mają one charakter podobny do programów radiowych lub telewizyjnych, jednak podcasty mogą tworzyć blogerzy, vlogerzy, specjaliści z różnych dziedzin oraz wszystkie marki, które chcą dotrzeć do odbiorców za pomocą ciekawej formy. Podcasty zwykle podzielone są na kategorie, serie i cykle. Nie ma w tym przypadku sztywnych zasad – warto testować zainteresowanie grupy docelowej. Forma i cel takiego formatu są z kolei uzależnione od specyfiki firmy, a także wizji autora.

Dlaczego podcasty są tak popularne?

Badania jasno wskazują, że content marketing z roku na rok zyskuje na wartości. Podcasty coraz mocniej zaznaczają swoją obecność w jego świecie, przyciągając oryginalną i atrakcyjną formą. Obecnie są uznawane za jedno z najbardziej opiniotwórczych źródeł informacji i wiedzy. Do grupy odbiorców najbardziej zainteresowanych audycjami należą użytkownicy w wieku 25-34 lata, jednak za trendami śmiało idą osoby nieco starsze oraz młodsze, w przedziale wiekowym 18-24 lata. Każda marka możne znaleźć swoją niszę i wykorzystać tę formę komunikacji. Podcasty są też niezwykle uniwersalną formą marketingową, która może stanowić doskonałe uzupełnienie innych działań reklamowych. Dobrze przygotowane audycje są dynamiczne, przyciągają atrakcyjnym przekazem, edukują słuchaczy, inspirują czy bawią. Co więcej, odbiorcy mogą ich słuchać zawsze i wszędzie.

Podcast a budowanie marki

Jednym z powodów, dla których warto tworzyć podcasty, jest wygoda – zarówno dla twórcy, jak i słuchacza. Niezwykle duże znaczenie ma swoboda działania, dając nieograniczone możliwości wyboru stylu czy tematyki audycji. Dzięki temu podcasty stają się narzędziem marketingowym, które łatwo dostosować do własnych wizji, celów i potrzeb. Audycje budują pozytywny wizerunek marki oraz sprzyjają tworzeniu i podtrzymywaniu relacji z odbiorcami – opowiadają o tym Marta Hordyjewska i Rafał Mietelski właśnie w podcaście. „uCONTENTowani” (posłuchaj na Spotify) to pierwszy audio cykl Scoop, w którym każdy znajdzie dużą dawkę wiedzy ekspertów, ciekawostki ze świata content marketingu oraz inspirujące przykłady świetnych podcastów z rodzimego i zagranicznego rynku. Prowadzący podpowiadają, jak tworzyć skuteczne i angażujące audycje niezależnie od profilu działalności firmy. To czyni z tej formy chyba jedno z najbardziej atrakcyjnych działań content marketingowych, które przybiera „ludzką” formę.

Słuchacze tego czy różnych innych podcastów mogą nawet odnosić wrażenie, że siedzą ze znajomym przy kawie, przyswajając informacje w przyjemny sposób. Twórca może stworzyć wizerunek eksperta w danym temacie i wzbudzić zaufanie wśród odbiorców. Podcasty firmowe to połączenie wartościowych informacji oraz elementów promujących dany produkt czy usługę. Co równie ważne, ta forma marketingowa nie generuje bardzo wysokich kosztów – wystarczy pomysł, studio do nagrywania oraz umiejętna promocja podcastu wśród grupy docelowej.

 

Zdjęcie główne