LinkedIn Ads – skuteczne kampanie reklamowe B2B

LinkedIn Ads – skuteczne kampanie reklamowe B2B

W odróżnieniu od innych serwisów społecznościowych LinkedIn jest ukierunkowany głównie na nawiązywanie relacji biznesowych. Daje reklamodawcom ogromne możliwości pozyskiwania wartościowych leadów B2B, zwiększania świadomości marki oraz wzrostu konwersji. Co warto wiedzieć o kampaniach LinkedIn Ads?

LinkedIn – reklama B2B a B2C

Podstawowa różnica pomiędzy LinkedIn a innymi serwisami społecznościowymi sprowadza się do intencji użytkowników każdego z nich. Ogólnotematyczne platformy (np. Facebook, Instagram) służą do publikacji dowolnych treści, zarówno biznesowych, jak i rozrywkowych czy lifestylowych. Jednak w tym przypadku reklamy ukierunkowane są głównie na B2C. Natomiast LinkedIn skupia użytkowników zainteresowanych treściami o tematyce biznesowej. Pozwala na dotarcie do osób decyzyjnych z danej branży, wspiera rekrutowanie nowych pracowników czy pozyskiwanie kontrahentów. Dzięki LinkedIn Ads jest to jeszcze bardziej efektywne.

System reklamowy szczególnie sprawdza się podczas tworzenia kampanii B2B, gdzie wartość konwersji jest znacznie wyższa niż B2C. Wszystko z powodu czysto biznesowego charakteru serwisu. Reklamy LinkedIn Ads są odseparowane od natłoku przekazów kierowanych do konsumentów na innych serwisach społecznościowych. Dzięki biznesowej atmosferze LinkedIn znacznie podnosi widoczność reklam B2B, nie rozpraszając przekazem B2C. W sektorze B2B serwis będzie sprzymierzeńcem w pozyskiwaniu leadów, natomiast kierując przekaz bezpośrednio do konsumentów, warto zdecydować się na ogólnotematyczne portale społecznościowe. Warto mieć to rozróżnienie na uwadze, projektując kampanie reklamowe dla różnych segmentów użytkowników.

Jakie cele pomagają osiągać kampanie reklamowe na LinkedIn?

Kampanie LinkedIn Ads pozwalają kierować reklamy do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej – zarówno pod kątem branż, jak i stanowisk czy wielkości firmy. Użytkownicy na swoich profilach podają informacje dotyczące zatrudnienia, co pozwala na dokładne targetowanie przekazów reklamowych. LinkedIn umożliwia dotarcie nie tylko do osób, które znajdują się w grupie docelowej, lecz także do użytkowników wykazujących podobne aktywności. LinkedIn charakteryzuje wysoki poziom zaufania do publikowanych treści, dzięki czemu istnieje duża szansa na osiągnięcie pożądanego efektu działań reklamowych. Pierwszym krokiem ku skutecznej reklamie jest określenie celu biznesowego kampanii. LinkedIn daje możliwość wyboru kilku celów odpowiadających na potrzeby reklamodawcy. Ich struktura jest bardzo przejrzysta:

  • Świadomość

Ten cel reklamowy odnosi się do pierwszej części lejka zakupowego, który obejmuje najwięcej użytkowników. Jak sama nazwa wskazuje, służy budowaniu świadomości marki oraz poszerzeniu grupy docelowej poprzez prezentowanie oferty firmy szerszemu gronu użytkowników.

  • Zainteresowanie

W ramach struktury mamy do wyboru trzy podtypy. Pierwszy z nich to „Odwiedziny witryny”, który ma zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony docelowej reklamodawcy w obrębie serwisu LinkedIn lub poza nim. Kolejnym podtypem są „Interakcje”, czyli zachęcenie odbiorców do obserwowania strony firmowej na LinkedIn lub wejścia w interakcję z publikacjami reklamodawcy. Ostatnim celem reklamowym są „Wyświetlenia wideo”, dzięki którym można zainteresować użytkowników stworzonym przez reklamodawcę materiałem wideo.

  • Konwersje

W tej grupie znajdują się cele reklamowe najbardziej nastawione na generowanie leadów. Do podtypów należą „Generowanie potencjalnych klientów”, „Konwersje witryny” oraz „Kandydaci na ofertę pracy”. LinkedIn oferuje swoim użytkownikom dostęp do wartościowych danych demograficznych i geograficznych. Dzięki temu istnieje możliwość precyzyjnego targetowania grupy docelowej i wysyłania komunikatów reklamowych nawet do osób z niszowych branż. Platforma umożliwia wygodne generowanie leadów z wykorzystaniem formularza z opcją autouzupełnień.

Jak prowadzić kampanie na LinkedIn?

Kampanie na platformie biznesowej są droższe w porównaniu do reklam na Facebook Ads czy Google Ads, jednak dają przedsiębiorstwom o wiele więcej możliwości. Przewaga LinkedIn nad innymi serwisami wynika z precyzyjnego dotarcia do wąskiej grupy specjalistów z danej branży, a także możliwości automatycznej optymalizacji stawki dla uzyskania najkorzystniejszej konwersji. Realizacja kampanii B2B na innych platformach społecznościowych mogłaby być nie tylko nieefektywna, lecz także nieopłacalna pod kątem finansowym.

Reklama na LinkedIn daje kontrolę nad sposobem, w którym firma komunikuje się i poszerza zasięg z klientami. Do wyboru są trzy rodzaje kampanii o zróżnicowanych formatach:

  • Sponsorowane wiadomości

To reklamy natywne wyświetlane w wiadomościach na LinkedIn. Przekazy kierowane są na podstawie ustalonych segmentów wybranych przez reklamodawcę, a nie określonych użytkowników.

  • Reklamy tekstowe

Reklamy pojawiają się na górnym bannerze lub po prawej stronie witryny. Mogą zawierać tylko tekst lub połączenie tekstu z obrazem (np. logo firmy). Kliknięcie w reklamę spowoduje przejście do strony docelowej wybranej przez reklamodawcę.

  • Reklamy dynamiczne

Reklamy dynamiczne są najbardziej zaawansowaną formą reklamy na LinkedIn. Spersonalizowane przekazy zmieniają się dla każdego użytkownika. System wykorzystuje podstawowe dane, takie jak zdjęcie, imię, nazwisko czy stanowisko pracy, by stworzyć reklamę dopasowaną do poszczególnych użytkowników.

Skuteczna kampania LinkedIn Ads – przykład marki

Reklama na LinkedIn ma ogromny potencjał. Na platformie znajduje się ponad 850 mln kont w ponad 200 krajach na całym świecie. Mimo obecności konkurencyjnych portali biznesowych (np. GoldenLine) LinkedIn pozostaje najważniejszym serwisem społecznościowym w sektorze B2B. Jednym z przykładów marek, które wykorzystują LinkedIn Ads jako kanał wspierający inne kampanie reklamowe w social mediach, jest WordPress. Dostawca oprogramowania postawił za cel wzrost rozpoznawalności marki oraz budowanie społeczności poprzez zwiększenie liczby interakcji pod treściami publikowanymi na profilu firmowym. Reklama została skierowana do osób z sektora IT – specjalistów, kierowników, dyrektorów i wiceprezesów. W zestawach reklam z celem „Interakcje” marka promowała głównie nowe produkty od Microsoft. W kreacji reklamowej wykorzystano krótki film wideo ukazujący zalety stosowania reklamowanych rozwiązań. Zestawy reklam wygenerowały łącznie 168 613 wyświetleń oraz 543 kliknięcia przy budżecie 2436,25 EUR. Liczby mówią same za siebie – LinkedIn to obecnie jeden z najważniejszych kanałów dotarcia do klientów biznesowych, kontrahentów czy specjalistów z danych branż.

LinkedIn jest serwisem biznesowym, w którym dominują wartościowe treści. Na największej platformie dla profesjonalistów nie ma przypadkowych odbiorców, dzięki czemu targetowanie reklam jest niezwykle efektywne. Daje reklamodawcom duże możliwości promowania oferty firmy, budowania zaufania wobec marki oraz pozyskiwania specjalistów z różnych branż, co czyni ją świetnym środowiskiem do działań B2B.