Jak prowadzić blog firmowy?

Jak prowadzić blog firmowy?

Uzasadnieniem dla uruchomienia i prowadzenia takiego nośnika specjalistycznych informacji są potrzeby klientów lub odbiorców danej usługi. Choć produkt, który znajduje się w ofercie sklepu, wydaje się atrakcyjny, niektórzy mogą mieć kłopot ze zrozumieniem jego rzeczywistego przeznaczenia.

Blog firmowy jest również przestrzenią odpowiadania na oczekiwania czytelników. Zwykle chcą oni dowiedzieć się, jak skutecznie eliminować problemy związane z zewnętrznymi utrudnieniami i najczęstszymi komplikacjami. Jeśli znajdą odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, z dużą dozą prawdopodobieństwa uznają ofertę marki za godną rozpatrzenia. W konsekwencji mogą polecić ją znajomym, którzy zmagają się z podobnymi trudnościami. Efekt śnieżnej kuli jest w stanie znacząco poprawić wyniki sprzedażowe firmy, pomimo że sam przekaz blogowy nie ma na celu bezpośredniego zachęcania do zakupu. Warto pamiętać o nieformalnym stylu języka, nawet przy specjalistycznej tematyce.

Kluczowe zasady prowadzenia bloga firmowego

Doświadczeni redaktorzy nie muszą specjalizować się w konkretnej problematyce, którą prezentują w formie artykułów poradnikowych. W sieci jest mnóstwo inspiracji i profesjonalnych treści związanych z wieloma branżami. Fundamentalne znaczenie ma w tym przypadku umiejętność wyfiltrowania ważnych zasobów oraz ich przetworzenia pod kątem czytelników bloga firmowego. Twórcy muszą też pamiętać o priorytetowych zasadach związanych z bieżącym prowadzeniem takiej sekcji. Wśród najważniejszych można wskazać:

  • planowanie publikacji z wyprzedzeniem i we właściwym odstępie czasowym,
  • tworzenie atrakcyjnego nagłówka artykułu zachęcającego do przeczytania całej treści,
  • odpowiadanie w materiałach na najczęściej poszukiwane zapytania czytelników,
  • pisanie krótkich specjalistycznych tekstów, bez wypełniania ich pustymi słowami,
  • umieszczenie wizualizacji takich jak: infografiki, tabele, wykresy, szablony czy wzorce,
  • korzystanie z inspiracji lub zasobów przesyłanych przez klientów.

Ostatnia ze wskazanych reguł buduje zaufanie oraz dowartościowuje odbiorców treści na blogu. Ci mają bowiem przekonanie, że są współautorami publikowanych artykułów.

Czego należy unikać w prowadzeniu bloga firmowego?

Odpowiedź na pytanie, jak prowadzić blog firmowy, musi uwzględniać przedstawienie najczęstszych błędów związanych z poszczególnymi publikacjami. By dany przekaz był naturalny i maksymalnie przyjazny w odbiorze, nie należy nachalnie prezentować oferty własnej firmy. Celom sprzedażowym służy strona główna lub sklep internetowy powiązany z daną witryną. Do najpoważniejszych błędów w pracy z artykułami blogowymi można zaliczyć:

  • zbyt rzadkie albo nieregularne publikacje,
  • publikowanie materiałów poradnikowych, które są nudne i poruszają podobne tematy,
  • pomyłki stylistyczne, językowe, ortograficzne oraz gramatyczne,
  • nachalne propozycje sprzedażowe,
  • publikowanie tekstów pozbawionych ilustracji zdjęciowych czy innych grafik,
  • bagatelizowanie znaczenia słów kluczowych w treści,
  • brak powiązania bloga ze stroną główną danej marki,
  • unikanie interakcji z czytelnikami.
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Potwierdzeniem zasadności założenia takiej formy promocji działalności jest głównie kreowanie pozytywnego wizerunku marki i budowanie zaufania oraz przywiązania klientów. Prowadzenie bloga firmowego może istotnie pomóc w rozpropagowaniu pozytywnych wartości kojarzonych z daną marką. Do najważniejszych zaliczają się: troska o dobro wspólne, poszanowanie dla środowiska, tolerancja dla odmiennych opinii czy jakość premium. Niektóre działalności pragną zaś konkurować niską ceną, która ma uzasadniać ten racjonalny wydatek. Blog firmowy to szereg korzyści takich jak:

  • linkowanie do oferty,
  • gotowe materiały do profili społecznościowych,
  • atrakcyjne pozycjonowanie w wyszukiwarkach,
  • kształtowanie wiarygodnych ocen i analiz branżowych,
  • wyraźna poprawa współczynnika konwersji,
  • brak większych kosztów promocji treści,
  • zwiększenie liczby podstron wpływające na odsłony witryny.