Jak dobrać treści do skutecznej promocji twojej firmy?

Jak dobrać treści do skutecznej promocji twojej firmy?

Content marketing to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych elementów strategii marketingowej. Istnieje wiele rodzajów artykułów, które spełniają różne cele kampanii. Jakie cechy powinien mieć dobry artykuł? Jak go napisać, aby był atrakcyjny dla odbiorców i spełniał założone cele kampanii marketingowej?
Poznanie grupy docelowej

Zanim zaczniemy tworzyć content, należy ustalić, kto ma być odbiorcą treści. Jest to podstawa każdej skutecznej strategii marketingowej. Aby artykuły i inne formy content marketingowe były efektywne, istotne jest poznanie potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Treści muszą być przede wszystkim użyteczne i zgodne z zainteresowaniami odbiorców. W tym przypadku warto wykorzystać narzędzia marketingowe, które dają możliwość segmentowania bazy użytkowników zgodnie z wybranymi kryteriami, np. demograficznymi, geograficznymi czy behawioralnymi. Inne treści będą użyteczne dla mężczyzn w średnim wieku, a inne dla nastolatków. Przykładowo, sklep internetowy oferujący akcesoria samochodowe może posiadać kilka grup docelowych – kobiety zainteresowane głównie gadżetami motoryzacyjnymi oraz mężczyźni wybierający produkty do pielęgnacji auta. W pierwszym przypadku warto dostarczać odbiorcom treści związane z designerskimi gadżetami, a w drugim – artykuły poradnikowe. Zainteresowania grup docelowych mogą się zmieniać, dlatego należy zadbać o urozmaicenie contentu i monitorować zaangażowanie odbiorców.

Określanie celów kampanii content marketingowej

Planowanie strategii i rodzajów treści należy zacząć od określenia celów marketingowych. W zależności od branży i specyfiki firmy mogą się one różnić. Właściciele sklepów internetowych przyjmują za cele przede wszystkim generowanie leadów, wzrost konwersji oraz oczywiście zwiększenie sprzedaży. Dla blogerów istotne są udostępnienia postów, polubienia w mediach społecznościowych oraz generowanie ruchu na stronie. Marki mogą również przyjąć za cel budowanie świadomości wśród odbiorców czy kształtowanie i poprawę wizerunku. W przypadku kompleksowej kampanii content marketingowej pojawiają się różne cele, wyznaczając ścieżkę od budowy świadomości marki do utrzymania lojalnych klientów. Warto pamiętać, że cele muszą być realne i mierzalne, np. wzrost sprzedaży o 10% w skali miesiąca. Definiując cele kampanii content marketingowej, można przystąpić do tworzenia treści adekwatnych do profilu działalności firmy. Jakie są rodzaje artykułów i gdzie można je dystrybuować?

Dobry artykuł – jak napisać tekst, aby zainteresować odbiorców?

Po zdefiniowaniu grupy docelowej i określeniu celu kampanii, można przystąpić do tworzenia materiałów content marketingowych. Dzięki analizie ścieżki zakupowej użytkownika powinniśmy wiedzieć, czego oczekuje od tekstów. Content powinien być również dopasowany do etapu, na którym znajduje się potencjalny klient. Jednym z najpopularniejszych rodzajów artykułów są poradniki, które można wykorzystać w niemal każdej branży. Jak napisać artykuł poradnikowy? Treści powinny odpowiadać na konkretne pytania odbiorców i wyjaśniać potrzebne zagadnienia. Przede wszystkim powinny być też zwięzłe, przejrzyste i konkretne – są to teksty użytkowe, które mają czemuś służyć.

Do innych rodzajów artykułów zaliczają się teksty SEO. Te treści muszą być nie tylko wartościowe dla odbiorców, lecz także dostosowane do zasad oceny algorytmów wyszukiwarki. Pisząc teksty pod pozycjonowanie, należy umiejętnie dobrać słowa kluczowe i używać języka dostosowanego do odbiorcy. W tym przypadku artykuł również musi dawać użytkownikom jakąś korzyść. Kolejnym rodzajem tekstów są treści sponsorowane. Ich głównym zamysłem jest przekierowanie odbiorcy na daną stronę internetową za pomocą zamieszczonego w treści linku. Istnieje kilka zasad, którymi warto się kierować, tworząc taki artykuł. Jak napisać dobry tekst? Powinien być atrakcyjny pod kątem merytorycznym, przystępny, ciekawy i zachęcający do zapoznania się z ofertą firmy. Skutecznym zabiegiem jest stosowanie twierdzeń afirmatywnych, czyli podkreślanie, że promowany produkt ma daną cechę, a nie, że jej nie posiada. Jest to rodzaj artykułu, który powinien być użyteczny i intersujący dla odbiorców – tak, aby mogli wyciągnąć z niego pewną korzyść i wiedzę.