Dobry content na stronie to klucz do sukcesu

Dobry content na stronie to klucz do sukcesu

Tak często bywamy zalewani irytującymi reklamami, że jako społeczeństwo staliśmy się mistrzami w ich wyłączaniu i korzystaniu z adblocków. Jak zatem tworzyć treści, które będą przyciągać grupę docelową i pomogą tworzyć lojalną społeczność?

W marcu tego roku agencja Netcraft ogłosiła, że w globalnej sieci zanotowano już 1 187 527 949 witryn w 263 355 616 unikalnych domenach – to niewyobrażalna liczba, która każdego dnia rośnie. Sprawdźmy, jak budować treści, które pozwolą stworzyć wyjątkową przestrzeń przyjazną użytkownikom znajdującym się na różnych etapach lejka sprzedażowego.

Rewolucjonista Google wyznaczający trendy

Początkowo internet był przewidywany jako lokalny projekt, jednak już w 1997 roku, gdy globalna sieć jeszcze „raczkowała” (przynajmniej według dzisiejszych standardów), ilość opublikowanych w niej treści zaczęła być nie lada problemem. 15 września 1997 roku zarejestrowana została domena google.com, która miała pomóc w uporządkowaniu publikowanych w sieci informacji. Zadanie, jak widać, powiodło się – dziś Google jest jednym z największych gigantów branży IT, a wyniki podawane przez wyszukiwarkę nierzadko są „być albo nie być” dla firm.

Co oznacza to dla marki? Wyniki wyszukiwania doprowadzają do konkretnych słów kluczowych zamieszczonych na stronach. Oczywiście algorytm indeksowania jest znacznie bardziej skomplikowany, jednak można przyjąć, że zawartość strony jest jednym z najważniejszych – jeśli nie najważniejszym – czynnikiem pomagającym w wypromowaniu budowanej przez nas przestrzeni przyjaznej użytkownikom.

Jak skutecznie się komunikować?

Droga do sukcesu jest prosta: im bardziej unikalna treść oraz im precyzyjniej dobrane słowa kluczowe, tym lepiej dla marki. Im skuteczniej powiększamy liczbę publikowanych treści, dopasowując je do zróżnicowanych oczekiwań użytkowników, tym bardziej wzrastają szanse na to, że trafi do nas internauta poszukujący prezentowanych informacji. Jeśli odpowiedzą na jego potrzeby, uzna markę za eksperta w dziedzinie dzielącego się wiedzą, co zwiększa szansę na zapoznanie z produktami/usługami i na chęć skorzystania z oferowanych rozwiązań.

Można to zobrazować prostymi przykładami. Firma tworząca strony internetowe może opublikować cykl artykułów lub e-book poświęcony budowie strony www, który będzie zawierał cenne wskazówki i rekomendowany plan działania wraz z timingami. W przypadku warsztatu samochodowego dobrym pomysłem będzie natomiast umieszczenie na stronie treści bezpośrednio związanych z tą tematyką, chociażby poradnika dotyczącego wyboru opon lub przygotowania samochodu do sezonu zimowego.

Pomysły można mnożyć, jednak wszystkie muszą mieć wspólny mianownik – powinny odnosić się do tematyki, w której marka jest ekspertem. Coraz więcej brandów szuka możliwości promocji właśnie za pomocą takich materiałów. To dobrze, ale warto pamiętać, że treści powinny odpowiadać na potrzeby osób mających różną wiedzą na temat, w którym marka jest ekspertem. Plan publikacji powinien zakładać przygotowanie contentu, który odpowie zarówno na bardzo proste, jak i skomplikowane zagadnienia.

Co jest kluczem do stworzenia dobrych materiałów content marketingowych? Przede wszystkim jasne określenie zakresu tematu, który chcemy ująć w publikacji – jeśli tworzymy artykuły z danej dziedziny, to dobrze skupić się bezpośrednio na niej, ale nie wykluczając jednocześnie informacji dotyczących tematów pośrednich, o których także planujemy pisać. W przyszłości tego typu frazy dobrze wpłyną zarówno na pozycjonowanie Google, jak i możliwości stworzenia wewnętrznej bazy linków na naszej witrynie, a tym samym na poprawę jej nawigacji.

Możliwości są nieograniczone

Każdy z nas korzysta z internetu do różnych celów, jednak zdecydowana większość prędzej czy później szuka wartościowych treści. Trudno o lepsze uwiarygodnienie efektów działań, gdy sami – jako użytkownicy sieci – potrzebujemy takich rozwiązań. Doskonałym tego przykładem są blogi tematyczne. Jeśli użytkownik znajdzie stronę prowadzoną profesjonalnie, z rzetelnymi informacjami, to gdy będzie go nurtować podobna kwestia, następnym razem najprawdopodobniej wróci do miejsca, do którego już wie, że warto zajrzeć.

Istotnymi zaletami content marketingu są jego użyteczność oraz uniwersalność. Raporty jasno wskazują, że ta forma reklamy zyskuje coraz większy udział w całościowym rynku reklamy. Nic dziwnego – dokładne opisanie procesu lub usługi (a nawet przedstawienie argumentów „za” i „przeciw”) sprawia, że użytkownik wie, czego może się spodziewać po usługodawcy. Warto zatem skupić się na przemyślanym i dobrze celowanym contencie.