Content marketing w praktyce – przykłady kampanii

Content marketing w praktyce – przykłady kampanii

Obecnie angażująca treść to jedno z najlepszych narzędzi sprzedaży na świecie. Ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów ma social proof, czyli zaufanie do marek rekomendowanych przez innych klientów. Dzięki temu nieświadomie stają się oni ambasadorami marki.

Co robić, aby odbiorcy chcieli mówić o danych produktach czy usługach, i jak właściwie korzystać z powstałego contentu? Przedstawiamy przykłady kampanii content marketingowych, które skutecznie zaangażowały użytkowników w komunikację marki.

OLX – W internecie nie bądź głupi

Content marketing może skutecznie zachęcać użytkowników do dzielenia się ideami i wzbudzać potrzebę uczestnictwa w wydarzeniach, którym przyświeca ważny cel. Viralowa kampania OLX jest tego świetnym przykładem, skupiając się na walce z oszustami w internecie. Akcja została zorganizowana pod prostym hasłem „W internecie nie bądź głupi. I tyle” z udziałem aktora Janusza Chabiora, który był narratorem treści. Kampania świetnie opisała bolączki portalu, czyli powszechne oszustwa użytkowników, marnowania czasu, wyzwiska, wymuszanie wysyłania zapłaty za towar w ciemno, żenujące oferty negocjacji i wiele innych. Kampania content marketingowa od razu podbiła serca fanów, którzy chętnie rozpowszechniali wideo i angażowali się w działania marki w mediach społecznościowych. Dodatkowym atutem było to, że kampania marki rozpoczęła się 11 lutego 2020 r., czyli w Dzień Bezpiecznego Internetu.

Starbucks – #WhatsYourName

Przykłady kampanii content marketingowych w słusznej sprawie można mnożyć. Na początku 2020 r. Starbucks, znany z podpisywania kubków kawy imieniem klienta, uruchomił akcję wspierającą różnorodność ludzi, niezależnie od tego, kim są. Strategia content marketingowa marki to klasyczny przykład storytellingu – w tym przypadku historie opowiedziały realne osoby transpłciowe, które nie identyfikowały się ze swoim imieniem nadanym nadane im podczas narodzin. Kampania społeczna wyróżniała się prostym i bardzo trafnym komunikatem, który miał na celu wywołanie emocji wśród odbiorców i uświadomienie kwestii różnorodności ludzi. Działania miały swój własny hasztag i były szeroko wpierane we wszystkich mediach społecznościowych i telewizji.

Twoje żywioły NUTRIDOME & YES

Warto zwrócić uwagę na przykłady content marketingu dwóch uzupełniających się marek, które mają wspólny cel – NUTRIDOME i YES. Działania miały ukazać, jak można zadbać o siebie i znaleźć wytchnienie od codzienności. Obydwie firmy zachęcały, aby sprawić sobie drobną przyjemność, kupując biżuterię, oraz zadbać o własne rytuały piękna z pielęgnacją za pomocą naturalnych kosmetyków. W ramach kampanii na profilach NUTRIDOME i YES w mediach społecznościowych pojawiły się inspirujące treści i konkursy z nagrodami. Strategia content marketingowa sprowadzała się również do tworzenia angażujących artykułów blogowych, treści poradnikowych o pielęgnacji skóry czy współpracy z influencerami. Jak jeszcze marka realizowała content marketing? Przykłady działań to między innymi publikowanie artykułów eksperckich na zewnętrznych portalach i platformach oraz pozyskiwanie linków wspierających SEO.

Content marketing – przykład marki Beardbrand

Strategia content marketingowa jest kluczowym elementem sukcesu marki Beardbrand. Sklep oferuje zarówno akcesoria, jak i kosmetyki pielęgnacyjne w designerskich opakowaniach. Jest to przykład content marketingu, który koncentruje się na dostarczaniu użytkownikom informacji na temat pielęgnacji brody, włosów i ciała. Firma skupiła się na tworzeniu wartościowych treści na YouTube, które stanowią również poradnik na temat uwodzenia. Działania przyniosły pożądane efekty – obecnie kanał liczy ponad 1,5 mln subskrybentów, profil na Facebooku obserwuje ponad 130 tys. użytkowników, a na Instagramie pozyskano ponad 195 tys. obserwujących. Ta kampania content marketingowa to przykład dotarcia do różnych grup docelowych – zarówno młodych, jak i dojrzałych mężczyzn. Treści dotyczące porad na temat sposobów pielęgnacji były zamieszczane w mediach społecznościowych nie tylko w postaci wideo instruktażowych, lecz także grafik stanowiących inspirację.