Artykuły sponsorowane – ile kosztują i gdzie je zamawiać?

Artykuły sponsorowane – ile kosztują i gdzie je zamawiać?

W przypadku publikacji artykułów sponsorowanych konwersją nie zawsze jest zakup. Tekst może spełniać różne funkcje – zarówno budować pozytywny wizerunek marki, kształtować opinie, jak i podnieść prestiż produktu. Niezależnie od celu kampanii content marketingowej warto, by marka wspierała działania za pomocą artykułów sponsorowanych.

Cena tworzenia treści i publikacji na serwisach zewnętrznych jest uzależniony od wielu czynników. Jakich?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Najprościej mówiąc, artykuły sponsorowane to teksty publikowanie odpłatnie na wybranych portalach internetowych lub w prasie drukowanej. Głównym założeniem takich treści jest dostarczanie wartościowych informacji ze wzmianką o konkretnej firmie, produkcie czy usłudze. Mogą się w nich pojawiać również logo firmy, banner czy inna forma reklamy. Dobry tekst musi jednak nieść za sobą więcej niż umiejętnie wpleciony przekaz reklamowy. Aby zainteresować odbiorcę, powinniśmy przedstawić wartościowe informacje z punktu widzenia czytelnika. Świetnie sprawdzają się treści poradnikowe, które rozwiązują problem potencjalnego klienta, ukazują zastosowanie produktu czy wyjaśniają różne kwestie. Innymi słowy – zamiast suchych informacji artykuł powinien stanowić zbiór korzyści wynikających z zakupu danego produktu.

Reklama nie może być nachalna, co niestety zmniejsza skuteczność działań promocyjnych, może nawet zniechęcić konsumenta do zakupu. Wiele typów treści jest napisana w taki sposób, że nie da się jej odróżnić od standardowych artykułów redakcyjnych. Wysokiej jakości teksty sponsorowane możemy zamówić bezpośrednio u copywriterów lub w agencji content marketingowej. Może ona pośredniczyć również w publikacji artykułów sponsorowanych na odpowiednio dobranych serwisach tematycznych i specjalistycznych.

Publikacja artykułów sponsorowanych

Tajemnicą sukcesu artykułu sponsorowanego nie są tylko jego jakość oraz przekaz dobrany do grupy docelowej, lecz także publikacja na odpowiednich portalach. Teksty możemy wypromować na co najmniej dwa sposoby. Pierwszy z nich opiera się na publikacji unikalnych treści dotyczących tego samego produktu czy usługi na wielu blogach, serwisach tematycznych i specjalistycznych. Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z platform, które bazują na pośrednictwie w sprzedaży miejsca reklamowego. Takie portale zrzeszają wiele stron internetowych, dzięki czemu gwarantują najlepsze miejsca w sieci. Doskonałą okazją na promocję artykułu sponsorowanego jest korzystanie z ich pośrednictwa. Cena publikacji często jest niższa niż w przypadku bezpośredniej współpracy z serwisami internetowymi.

Teksty zamieszczone przez nas na wielu portalach sprzyjają również budowaniu sieci linków i wpływają pozytywnie na działania SEO dla danej strony internetowej. Jeżeli publikujemy je w odpowiedni sposób i będą one niosą za sobą wysoką jakość, to pozytywnie wpłyną zarówno na wizerunek marki, jak i widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Publikacja artykułów sponsorowanych wiąże się też z kwestiami prawnymi – treść musi być odpowiednio oznaczona, aby nie budziła wątpliwość, że nie stanowi materiału redakcyjnego.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany i od czego zależy jego cena?

Sprecyzowana tematyka i rodzaj treści pozwolą na jasne określenie stawki za artykuł sponsorowany. Cena jest uzależniona m.in. od stopnia skomplikowania treści oraz czasu, jaki copywriter musi poświęcić na napisanie dobrego tekstu. Cennik mieści się w bardzo szerokich widełkach, na które wpływ mają tematyka, branża, dostępność materiałów źródłowych lub szczegółowych wytycznych. Konieczności opierania się na obcojęzycznych źródłach, konsultacji ze specjalistami w danej branży czy przygotowania lub zaproponowania materiałów graficznych, które mają się znaleźć w artykule sponsorowanym, również mają duże znaczenie. Cennik zależy też od długości tekstu.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany? Copywriterzy rozliczają się przeważnie za 1000 znaków ze spacjami lub za cały tekst w wyznaczonej liczbie znaków. Ceny prostych treści zaczynają się od 30 zł netto – jest to uśredniona stawka rynkowa. Natomiast bardziej skomplikowane artykuły specjalistyczne mogą kosztować nawet kilkaset złotych za 1000 znaków ze spacjami. Z tego powodu stawki ustala się indywidualnie z agencją content marketingową lub twórcą treści na podstawie szczegółowego briefu.