Artykuły eksperckie – bądź wiarygodny dla klientów

Artykuły eksperckie – bądź wiarygodny dla klientów

Czytelnicy, którzy chcą pogłębiać wiedzę w danym temacie, często sięgają po artykuły eksperckie. Są niezwykle użyteczne dla odbiorców, jednocześnie przynosząc wiele korzyści dla firm. Ten typ tekstu może poruszać niemal każde zagadnienie, niezależnie od branży i specyfiki firmy.

Jak pisać artykuły eksperckie, aby były wartościowe dla czytelników?

Artykuł ekspercki to rodzaj tekstu, który ma za zadanie przybliżyć czytelnikom dany temat. Ma na celu budowanie wizerunku marki jako eksperta poprzez przekazywanie rzetelnej wiedzy w danej dziedzinie. W przeciwieństwie do innych rodzajów contentu, powinien poruszać temat w bardziej pogłębiony i specjalistyczny sposób. Pisanie artykułów eksperckich wymaga zastosowania pewnej strategii, należy m.in. pamiętać o zróżnicowanym poziomie wiedzy czytelników. Publikując tekst na stronie dla profesjonalistów, warto bardziej szczegółowo omówić zagadnienia, natomiast zamieszczając artykuł na blogu firmowym, część artykułów powinno się pisać z myślą o laikach, którzy chcą zdobyć nową wiedzę.

Jednak nie zawsze specjalista w danej dziedzinie, np. lekarz czy prawnik, są w stanie napisać profesjonalny artykuł. Często copywriterzy na podstawie otrzymanych źródeł, dobrego researchu czy po konsultacji z ekspertem tworzą dobre, merytoryczne teksty. Innym sposobem na pisanie artykułów eksperckich jest przygotowanie przez specjalistę wyjściowego tekstu, który copywriter dostosuje do celu marketingowego i przekaże wiedzę w przystępny sposób.

Postaw się w roli eksperta

Wartościowe i merytoryczne artykuły kreują wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Treści powinny gwarantować odbiorcy, że dany temat pogłębi jego wiedzę – warto opierać się na statystykach, badaniach i podawać rzetelne źródła. Publikując tekst ekspercki, należy się upewnić, że przedstawione informacje są sprawdzone i nie wprowadzą czytelnika w błąd. Mimo że artykuł ekspercki może być pisany przez specjalistę, nie jest pracą naukową. Tekst powinien być również przystępny dla osoby z podstawową wiedzą i wbrew pozorom nie zawsze musi posiadać formalny język. Liczy się merytoryka, a czasem błyskotliwe wtrącenia, dzięki którym artykuł będzie atrakcyjny i angażujący. Warto znaleźć złoty środek, przedstawiając wartościowe zagadnienia w czytelny i klarowny sposób. Zbyt duża ilość fachowych terminów może skutecznie zniechęcić czytelnika.

Artykuły eksperckie – najważniejsze korzyści

Pisanie artykułów eksperckich może przynieść wiele korzyści dla firm. Oprócz budowania wizerunku eksperta marki w oczach odbiorców, teksty są korzystne z punktu widzenia content marketingu. Przede wszystkim artykuły wpływają na zaufanie do marki, podnoszą prestiż, generują ruch na stronie i wspierają sprzedaż. Teksty pomagają również w pozycjonowaniu – mogą zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Jednak należy pamiętać, że muszą być wplatane w naturalny sposób, w przeciwnym razie uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wartościowy i użyteczny artykuł będzie polecany na blogach, forach czy udostępniany przez użytkowników w mediach społecznościowych. Dodając linki przekierowujące na stronę internetową firmy, mamy szansę wygenerować większy ruch i pozyskać leady. W tym celu wystarczy zapytać odbiorcę, czy chce zapisać się do bazy subskrybentów i regularnie otrzymywać podobne treści.

Dobre praktyki w pisaniu artykułów eksperckich

Z marketingowego punktu widzenia kształtowanie wizerunku eksperta jest długofalowym procesem. Pojedyncze artykuły mogą nie spełnić celów kampanii. Warto przygotować strategię content marketingową i realizować założenia krok po kroku. Artykuły eksperckie można zamieszczać na blogu firmowym oraz serwisach zewnętrznych, co sprzyja budowaniu linków.

A jak przygotować treści, żeby zainteresować czytelników i osiągać cele marketingowe? Sztuką jest przekazanie trudnego tematu w prosty sposób, dostosowując poziom trudności do grupy docelowej. Wplatając do tekstu wypowiedź eksperta w danej branży, warto podkreślić jego autorytet, zamieszczając nazwisko czy stopień naukowy w treści lub na końcu artykułu. Aby przekazać temat w prostej formie, można wspomagać się elementami graficznymi lub infografikami, które zobrazują zagadnienie i wpłyną na zapamiętanie przekazu.